lunes, 8 de noviembre de 2010

La senyora de la tardor


L´últim cap de setmana, volia retratar un dels objectes de cel profund més agraits que hi han, per no dir el que més. Es tracta de la M31 o galàxia d´Andròmeda.
La nostra veina es troba "només" a uns 2,5 milions d´anys llum de nosaltres, s´acosta en la nostra direcció a raò de 300 Kms/seg i en uns 3.000 milions d´anys podria colisionar amb la Via Làctia. Malgrat la magnitud de totes dues galàxies, segurament les estrelles de totes dues no colisionarien, sinò que interactuarien entre elles gravitacionalment i pasarien a formar part d´una única galàxia irregular.
El fet que la veieu en blanc i negre, no es deu a cap intenció al respecte per part meva, sinò a un error meu al configurar la manera de disparar les fotos. En lloc de "raw color" vaig seleccionar sense adonar-me "raw monochrome". Us ho dic per que si proveu no us passi com a mi.

Es per això que tampoc m´he esforçat massa en processar-la. Ja n´hi hauran més ocasions.

Au vinga, Jordi! anima´t! que aquesta la superas quan et possis.

Fins aviat i cels clars!

3 comentarios:

  1. Excelente foto en blanco y negro (no hay mal que por bien no venga) de M31.

    Felicidades.

    ResponderEliminar
  2. Mario, Mario!!! Em sembla que em poses reptes molt grans per mi!
    Estic super content veient com estàs invertint la tendència de la mala sort!! Ara fins els errors són fantàstics!
    Felicitats i preparat que aviat ho tornaré a provar i llavors et donaré feina, je, je!

    ResponderEliminar
  3. D´acord, Jordi.

    Ara m´agrada... Tracte fet.

    Cels clars!

    ResponderEliminar